Zal wel komen doordat ik jarenlang gebruiker geweest ben van het programma Davi-Cash 2000.
Daar heette deze functie Toewijzing.
Ooit een wijzigingsverzoek bij BankTrans ingediend of deze functie daar ingevoerd kan worden; is er nooit van gekomen.
Het antwoord van Tonnie:Is er ooit vraag geweest naar het kunnen toewijzen van een transactie aan een bepaald persoon, zaak, o.i.d.?
Bijvoorbeeld: vader, moeder, zoon, dochter. Maar dan zoiets als Henk, Ingrid, Mohammed en Fatima. Of bijv. Huis, Auto, Werk.
Het is vervolgens eenvoudig een overzicht te maken van bijv. alle autokosten met de categorieën: benzine, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, bekeuringen.
Als je eenmaal de kracht van Labels ontdekt, wil je niet meer zonder.Deze vraag is nog niet eerder voorbijgekomen. Er is echter wel al een oplossing voor denk ik. Je kan extra categorieën aan een transactie toekennen. Als je voor iedere persoon een categorie aanmaakt kan je vervolgens via de extra categorieën aan een transactie koppelen. Meer informatie hierover kan je vinden in de handleiding (Menu / Help / Help).
Hopelijk heb je hier wat aan.
Zal twee voorbeelden geven, een uit het verleden (Davi-Cash) en nu (Naanab):
- Toen wij twee opgroeiende kinderen hadden, kwam er maandelijks één afrekening zorgpremie binnen. Overzichtelijk. Maar nadat beiden 18 jaar geworden waren, werden er maandelijks drie premiebetalingen afgeschreven. Daarnaast afrekeningen Medische kosten en Tegemoetkoming zorgkosten. Alles op een hoop gooien is makkelijk, maar niet overzichtelijk.
Door de drie relatienummers op te schrijven kon ik ze (handmatig) toekennen aan de juiste persoon;
- Ben klant bij de Rabobank, weet niet hoe het bij andere banken geregeld is, maar bij elke betaal-, en geldtransactie wordt het pasnummer vermeld. Dat is praktisch: bij elke betaling/opname weet je direct wie het was.
Wie heeft de boodschappen bij de Albert Heijn afgerekend? Wie heeft cash geld opgenomen?
In Naanab wordt dit (automatisch) toegevoegd; eenmaal definiëren en nooit meer verwarring:
SHA1 hashcode: 2c3cf927ea33306292c489eaa7f0e8837964450a 20240417 325w #14