BankingTools Cashflow - in ontwikkeling

Ervaringen met andere elektronische huishoudboekjes.
Administrator
Site Admin

BankingTools Cashflow - in ontwikkeling

Bericht door Administrator »

Afbeelding

BankingTools Cashflow is betaalde software waarvoor jaarlijks abonnementskosten verschuldigd zijn.

Het programma is beschikbaar in drie smaken met oplopende mogelijkheden en evident oplopende kosten:
Cashflow Viewer€ 14,95
Cashflow Assistant€ 24,95
Cashflow Manager€ 35,95

De mogelijkheden van de verschillende varianten kun je op hun product site vergelijken.

Omdat het betaalde software betreft, heb ik deze niet eerder getest. Op hun site staat de volgende tekst:
BankingTools schreef:Probeer met 14 dagen niet goed, geld terug garantie.
Er worden geen advertenties getoond en alleen u heeft toegang tot uw banktransacties.
Zinloos om een product te kopen waarvan je zeker weet dat je het vervolgens niet gaat gebruiken.

Vroeg mij af wat er gebeurt als je het programma installeert en start? Stopt het direct omdat je niet over een licentiecode beschikt?
Maar één manier om hierachter te komen: programma downloaden, installeren en starten.
Wat blijkt, je kunt het programma 30 dagen gratis uitproberen met de optie om je eigen transacties, of de voorbeeldadministratie te gebruiken.

Dertig dagen is ruim voldoende om de functionaliteit aan de tand te voelen. Laten we beginnen.

Download en installatie
Onderaan elke webpagina staat een Download-knop voor de 2022-01 versie van CashflowSetup:
Afbeelding

Aangezien ik (weer) over een Windows 11 testmachine beschik, deze hiervoor ingezet:
Afbeelding

Dubbelklik op het installatiebestand:
Afbeelding

De licentievoorwaarden:
Afbeelding

Systeemvalidatie:
Afbeelding

Administratorrechten nodig voor installatie:
Afbeelding

Het programma wordt geïnstalleerd:
Afbeelding

Klaar:
Afbeelding

Tevens wordt een icoontje op het Bureaublad geplaatst:
Afbeelding

Bij de eerste start van het programma zijn nogmaals Administratorrechten nodig:
Afbeelding

De functie 'remote-verrijken' heeft geen schijn van kans ooit geactiveerd te worden.
Als je offline wilt bankieren ga je vervolgens geen internetprogramma toelaten op je data:
Afbeelding

De database wordt aangemaakt:
Afbeelding

Nee, ik heb nog geen Cashflow account:
Afbeelding

Hoofdscherm Cashflow Manager:
Afbeelding
Alle drie versies (Viewer, Assistant en Manager) zijn beschikbaar om uit te proberen.

Abonnementen en bestellen:
Afbeelding
Het niet meer beschikbaar zijn van de interne Cashflow browser lijkt mij een heel oud probleem...

We activeren Cashflow om in alle vrijheid te kunnen testen.
Afbeelding
...
Plaats reactie