BankTrans revived overweegt eveneens om te stoppen

Berichten, opmerkingen, recensies, ...
Plaats reactie
Administrator
Site Admin

BankTrans revived overweegt eveneens om te stoppen

Bericht door Administrator »

In navolging van www.banktrans.nl overweeg ik eveneens om te stoppen met deze website www.ehhb.nl. Hiermee stopt elke ondersteuning van BankTrans.
Gebruikers van Naanab kunnen direct met de leverancier contact opnemen.
Het stoppen heeft niets met kosten te maken, maar de statistieken tonen aan dat slechts 3 forumleden het forum regelmatig bezoeken. En de laatste reactie is op 25 februari 2025 geplaatst.

Op- en aanmerkingen kunt u hieronder plaatsen.
BankTrans Algemeen 2025 SHA1 hashcode: 1ee88fe0f5dd55856e87416f54bf4b3d09d71658 20260131 79w #194 actueel leestijd 1 minuut gecontroleerd door Scribbr
PStoffel

Re: BankTrans revived overweegt eveneens om te stoppen

Bericht door PStoffel »

Wat ontzettend jammer. BT is zeer handzaam. Nanaab is al weer te ingewikkeld en daarom onhandig.
Administrator
Site Admin

Dag Paul,

Bedankt voor de reactie, maar jouw reactie is de eerste na 25 februari. (En deze post bevatte enkel het woord 'Bedankt!').
Te gering om hiervoor een website in de lucht te houden.

Overweeg om eventueel het e-mailadres van deze website langer te behouden − het is een gratis account.¹
In plaats van regelmatig de website te controleren, meldt mijn e-mailcliënt automatisch als een vraag binnenkomt.

Zoals ik in elk bericht aangeef, iedereen is vrij om zijn/haar elektronisch huishoudboekje te kiezen. Maar BankTrans is gevoelig wat betreft de door de bank beschikbaar gestelde transacties. Denk aan de ASN- en SNS Bank-transacties, waardoor één enkele toegevoegde komma het inlezen in BankTrans al niet meer lukt.

Als je aangeeft wat je te ingewikkeld vindt aan Naanab, dit mag ook via een privébericht (rechtsboven in de menubalk) naar de administrator, kan ik met je meedenken. Te ingewikkeld doet me altijd denken aan Microsoft Word. Negentig procent van de mogelijkheden hierin wordt door (bijna) niemand gebruikt.
Zal wellicht vooringenomen zijn, maar categoriseren in BankTrans vind ik complexer dan in Naanab Posten automatisch toewijzen.
¹ Voor alle duidelijkheid: op dit forum mogen GEEN e-mailadressen geplaatst worden! Deze worden direct verwijderd.
BankTrans Algemeen 2025 SHA1 hashcode: 4679ab05c86501cc4d4618b31bc24041b1765e9b 20260131 201w #196 actueel leestijd 2 minuten gecontroleerd door Scribbr
Administrator
Site Admin

Stand van zaken

Afbeelding

Stand van zaken op 11 februari 2026:
Aantal (reguliere) forumleden39
Hiervan zijn er actief410%
Aantal forumleden >1 jaar niet ingelogd2051%
Aantal forumleden >10 maanden niet ingelogd718%
Recent aangemelde forumleden (<4 maanden)821%
Peter_F

Bericht door Peter_F »

Ik hoop dat door het stoppen van Banktrans nu de mensen overkomen naar dit forum zodat het voor de Admin nog aantrekkelijk blijft om dit forum te laten bestaan.
Administrator
Site Admin

Dag Peter,

Welkom op dit forum.

Zie een klein obstakel: hoe kunnen BankTrans-gebruikers deze website vinden nu www.banktrans.nl is gestopt?

Google: resultaat van "alternatief voor www.banktrans.nl" toont (bij mij) www.ehhb.nl op de vijfde plaats. Wel met de kop Firefly III − niet getest.
Weet niet of iemand de link Firefly associeert met alternatief voor www.banktrans.nl.

Google: resultaat van "opvolger www.banktrans.nl" toont (bij mij) www.ehhb.nl op de derde plaats. Met de kop WinBank.
M.a.w. hetzelfde probleem.

Wacht eens even: wat doet Google Gemini met mijn bericht (post) over MMEX?
Afbeelding

Let op: MMEX wordt specifiek aangeraden voor BankTrans-gebruikers die willen overstappen.

Kun je bij een AI-assistent ook zijn nek omdraaien?
Heb nooit de insteek negatieve recensies te plaatsen m.b.t. elektronische huishoudboekjes, maar "wordt specifiek aangeraden" is wel erg positief en komt daarnaast nergens voor in dit bericht. Dus voor één keer: MMEX wordt door mij niet specifiek aangeraden!
Peter_F

Bericht door Peter_F »

Ha Admin (is het Kees?),

Ik was nog net op het forum toen het up was en jouw website genoemd werd. dus ik hoop dat meerdere mensen dit nog gelezen hebben. Ik weet het, ik ben jaren gebruiker geweest van BankTrans, ben zelfs nog even collega van Tonnie geweest, maar door prive omstandigheden wel doorgegaan met BT maar verder even moeten focussen op andere zaken in het leven.

Nu alles terug rustig begint te worden wilde ik ook kijken of we wellicht BT nog naar Github konden krijgen maar daar is door Tonnie ook niet meer op gereageerd. Wat ik wel kan aanbieden is dat ik converters kan schrijven indien dit nodig is als een csv bestand van de bank veranderd. Maar dat is op dit moment even wat ik kan aanbieden.
Administrator
Site Admin

is het Kees?
Ja hoor, mag altijd.

nog net op het forum
Ook voor mij kwam het als een verrassing; was gefocust op 1 maart, maar 23 februari bleek de werkelijke einddatum.
Denk dat weinig mensen jouw post hebben kunnen lezen. Daarom hier een kopie:
Peter schreef:Ik heb net gelezen dat dat forum ook dicht gaat op 10 juli dus overstappen naar dat forum heeft helaas geen zin meer. Ik geef toe, ik was ook een van die inactieve leden, door persoonlijke omstandigheden, die ik overigens zelfs mijn ergste vijand niet toewens, gaan die dingen soms zo.

Wel jammer dat het de git hitlist niet heeft kunnen halen, echt heel jammer. Tonnie bedankt voor je inzet het is zeer gewaardeerd.

Groet,

Peter
Mocht Tonnie ooit deze website bezoeken, dan kan hij toch jouw bedankje tot zich nemen.
Hiermee ben jij ook officieel de laatste die een bericht achterliet op www.banktrans.nl.

converters kan schrijven
Alle hulp is welkom. Alleen al meedenken voor oplossingen kan bijdragen.
De onaangekondigde wijzigingen in het ASN Bank-transactiebestand konden opgelost worden met Notepad++. Maar complexere wijzigingen kunnen prima getackeld worden door een converter. Vergelijk het met Coens site; heeft als eenling er voor gezorgd dat OROV nog steeds bruikbaar is.

Heb voor mijn eigen administratie diverse conversieprogramma's geschreven, maar heb, lang geleden, een (te) makkelijke afslag genomen.
Ben begonnen met assembler, op het mainframe was niets anders, maar ook COBOL, Pascal/Delphi, PL/1, Basic en nog wat andere talen gebruikt.
Aan Qt ben ik maar niet begonnen.

Op het mainframe kregen wij al vroeg SAS (Statistical Analysis System) software ter beschikking. Heb dit in de loop der jaren zoveel gebruikt, dat alle andere talen langzaam wegzakten.
Ben al jaren aan het proberen om C# onder de knie te krijgen, maar na een half uur ploeteren switch ik en schrijf in een paar minuten de benodigde SAS-code.

Het enige nadeel van SAS is dat het de code interpreteert, m.a.w. geen executable aanmaakt. Om een programma te draaien moet je het SAS-pakket tot je beschikking hebben.
Plaats reactie