is het Kees?
Ja hoor, mag altijd.
nog net op het forum
Ook voor mij kwam het als een verrassing; was gefocust op 1 maart, maar 23 februari bleek de werkelijke einddatum.
Denk dat weinig mensen jouw
post hebben kunnen lezen. Daarom hier een kopie:
Peter schreef:Ik heb net gelezen dat dat forum ook dicht gaat op 10 juli dus overstappen naar dat forum heeft helaas geen zin meer. Ik geef toe, ik was ook een van die inactieve leden, door persoonlijke omstandigheden, die ik overigens zelfs mijn ergste vijand niet toewens, gaan die dingen soms zo.
Wel jammer dat het de git hitlist niet heeft kunnen halen, echt heel jammer. Tonnie bedankt voor je inzet het is zeer gewaardeerd.
Groet,
Peter
Mocht Tonnie ooit deze website bezoeken, dan kan hij toch jouw bedankje tot zich nemen.
Hiermee ben jij ook officieel de laatste die een bericht achterliet op
www.banktrans.nl.
converters kan schrijven
Alle hulp is welkom. Alleen al meedenken voor oplossingen kan bijdragen.
De onaangekondigde wijzigingen in het ASN Bank-transactiebestand konden opgelost worden met Notepad++. Maar complexere wijzigingen kunnen prima getackeld worden door een converter. Vergelijk het met
Coens site; heeft als eenling er voor gezorgd dat OROV nog steeds bruikbaar is.
Heb voor mijn eigen administratie diverse conversieprogramma's geschreven, maar heb, lang geleden, een (te) makkelijke afslag genomen.
Ben begonnen met assembler, op het mainframe was niets anders, maar ook COBOL, Pascal/Delphi, PL/1, Basic en nog wat andere talen gebruikt.
Aan Qt ben ik maar niet begonnen.
Op het mainframe kregen wij al vroeg SAS (Statistical Analysis System) software ter beschikking. Heb dit in de loop der jaren zoveel gebruikt, dat alle andere talen langzaam wegzakten.
Ben al jaren aan het proberen om C# onder de knie te krijgen, maar na een half uur ploeteren switch ik en schrijf in een paar minuten de benodigde SAS-code.
Het enige nadeel van SAS is dat het de code interpreteert, m.a.w. geen executable aanmaakt. Om een programma te draaien moet je het SAS-pakket tot je beschikking hebben.