
Lees ook: Transacties Rabobank worden niet ingelezen.
Sommige (nieuwe) BankTrans gebruikers¹ kunnen Rabobank transacties niet inlezen en krijgen deze foutmelding:

¹ Naanab gebruikers hebben hier geen last van.
De oorzaak is meestal dat de gebruikte taal Engels is in plaats van Nederlands.
Het vreemde is dat gebruikers Engels voorgeschoteld krijgen in plaats van standaard Nederlands?² Tot nu toe heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn. En zolang de oorzaak onbekend is, kun je moeilijk een oplossing bedenken.
² Reactie Rabobank: "De standaard instelling is Nederlands. Het kan zijn dat de klant zelf de instellingen heeft gewijzigd."
Alhoewel, als bij een Rabobankklant de instelling op Engels staat, is het eenvoudig deze te veranderen naar Nederlands. Andersom ook, maar daar dient dit forum niet voor.
Van Engels naar Nederlands
Het veranderen van taal doe je tijdens het inloggen.
Als de hoofdpagina in het Engels is, is het tijd te switchen naar Nederlands. Klik op Settings:

Vervolgens op Personal Details:

Vervolgens op Language:

Hier wordt uitgelegd hoe je de taal wijzigt:

Als je, zoals ik, gebruik maakt van Browserregistratie³, heb je een probleem. Rechtsboven staat niets. De oplossing vind je linksonder: Log in using Rabo Scanner or Rabo App:

³ Lees hieronder voor uitleg over Browserregistratie.
Rechtsboven staat nu wel een aanklikbare NL, en een uitgegrijsde EN:

NL selecteren om vervolgens in te loggen. Als bovenin de balk de opties in het Nederlands verschijnen, is het gelukt:

Browserregistratie
Registreer je browser om met je 5-cijferige toegangscode in te loggen in internetbankieren:

Uitleg hierover vind je hier:


