Eisen en wensen

Ervaringen met andere elektronische huishoudboekjes.
Administrator
Site Admin

Eisen en wensen

Bericht door Administrator »

Voor je een digitaal huishoudboekje aanschaft, kun je het beste een lijstje opstellen met eisen en wensen.
Een eis betekent dat het programma dit in ieder geval moet bevatten; een wens dat het fijn zou zijn als het beschikbaar is, maar is niet noodzakelijk.

Zo'n eisen/wensen lijstje zal er voor iedereen anders uitzien:
  • Moet het freeware zijn, of mag het ook betaalde software zijn?
    Betaalde software heeft vaak uitgebreidere mogelijkheden, maar heb je deze nodig?
  • Betaal je dan eenmalig, of maandelijks/jaarlijks?
    Abonnementskosten kunnen in de loop der jaren aardig oplopen;
  • Biedt mijn eigen bank wellicht voldoende inzicht in mijn inkomsten/uitgaven via hun app?
  • Online/offline?
    Dit is een belangrijk criterium. Beide hebben voor- en nadelen:
    In de cloud kan gehackt worden; maar ook uw bestanden op de computer zijn niet 100% veilig;
  • Welke functionaliteit(en) moet het (minimaal) bevatten: categoriseren, budgetteren, jaaroverzichten, ...?
  • Blijf ik het gebruiken op de computer, of stap ik over op een app op mijn smartphone?
  • Heeft het programma een export functionaliteit?
    Persoonlijk vind ik deze belangrijk: als je wilt/moet switchen van programma, wil je niet opnieuw van voren af aan beginnen;
  • ...
Zal er een noemen die niet op dit lijstje staat, maar bij anderen waarschijnlijk wel:
Kun je makkelijk, overzichtelijke rapporten printen, en hoe zien deze er dan uit?
Wordt het pdf-formaat ondersteund?
Afbeelding SHA1 hashcode: c4702f76bde157bb425b7c38ffa4e83eb1ad9756 20240419 217w #8
Plaats reactie