Automatisch categorieën toewijzen mogelijk in Naanab?

Stel hier al uw vragen over Naanab.
Plaats reactie
Pjotr123

Automatisch categorieën toewijzen mogelijk in Naanab?

Bericht door Pjotr123 »

In Banktrans heb ik veel gebruik gemaakt van het automatisch toewijzen van categorieën bij het importeren.
Weet iemand een methode hoe ik deze kan exporteren en importeren in Naanab, zodat ik met dezelfde gegevens de juiste posten kan toewijzen? Het is best veel werk om dit handmatig weer in te voeren.
Administrator
Site Admin

Re: Automatisch categorieën toewijzen mogelijk in Naanab?

Bericht door Administrator »

Van categorieën (BankTrans) => posten (Naanab)

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen?

Begrijp dat je eerder overgestapt bent van OROV naar BankTrans. Ook toen heb je overstapperikelen¹ ondervonden.

Het bekendste voorbeeld zijn waarschijnlijk WordPerfect gebruikers, die bij het doorbreken van Windows (noodgedwongen) overstapten naar Microsoft Word. Zeg het woord 'Onderwaterscherm' tegen hen en je ziet weer een traan in hun ooghoeken opkomen.

Drie tips die ik elke computergebruiker wil meegeven:
  1. Maak back-ups
  2. Bewaar de transactiebestanden (bronbestanden) die je downloadt van de bank - zijn echt niet groot
  3. Maak back-ups
Oké, 2 punten, maar zo belangrijk vind ik het maken van back-ups.
Neem als voorbeeld een trouwe BankTrans gebruiker, die jarenlang secuur zijn administratie bijgehouden heeft. Als er onverhoopt iets hiermee gebeurt, is hij in een klap alles kwijt. <slaap lekker vannacht>
Maak geregeld een back-up op een ander medium (usb-stick is ideaal) en bewaar deze elders.
(Maak hier binnenkort een apart topic over.)

¹ Overstapperikelen, mooi woord. Laat dit woord geregeld vallen bij mensen die van provider geswitcht zijn.
Afbeelding Afbeelding SHA1 hashcode: a9e2f7bff410d1b525f304407192057eeb902926 20240724 180w #28
Plaats reactie