Wat is het probleem?Daan schreef:Ik heb hier de volgende kolom. Nu heb ik niet de mogelijkheid om deze te schalen.
Wanneer ik met de beneden balk naar rechts scrol gaat die het hele blok waar omschrijving staat naar rechts, waardoor ik deze niet kan schalen
Dit is een bekend probleem in BankTrans. Als je in het Transactiescherm rechtsklikt op de titelbalk (met kolomnamen Rentedatum, Rekening, ...) zie je een dropdown menu met o.a. de optie Optimaliseer kolombreedte(s).
Als je dit aanklikt worden de kolommen even breed uitgelijnd als de langste informatie in het veld.
Het veld Omschrijving kan daardoor breder worden dan het beeldscherm aankan. Dit kun je niet meer corrigeren.
Oplossing
De oplossing wordt gegeven door Tonnie:
Tonnie schreef:Stel het filter zo in dat er geen enkele transacties wordt gevonden (zoek bv op tekst zzz). Klik dan rechts op de kolom omschrijving en kies Optimaliseer kolombreedte. Aangezien er nu niets in de kolom staat, krijgt deze weer een normale breedte. Daarna kan de kolom ingesteld worden op de gewenste breedte.
SHA1 hashcode: e71b6defb1a35057a8d0b0cb6783471709b5b6be 20240619 189w #43