Saldo komt niet overeen

Frequently Asked Questions.
Gebruikersavatar
Administrator
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 apr 2024, 11:16

Saldo komt niet overeen

Bericht door Administrator »

Deze vraag werd gesteld door Folkje op het BankTrans forum.
Folkje schreef:Ik heb mijn bankgegevens geïmporteerd, maar hel saldo komt niet overeen met mijn banksaldo. Kan ik dat zelf instellen?
Wat is het probleem?
Nieuwe gebruikers van BankTrans lezen transacties in van hun bank en constateren, meestal later, dat het saldo in BankTrans niet overeenkomt met het saldo op hun bankrekening. Dit zal altijd zo zijn, behalve als je met een nieuwe rekening begint met saldo 0.

En daar zit het probleem: BankTrans begint met saldo 0 en berekent van daaruit het eindsaldo.

Oplossing
Eenmalig moet je in BankTrans het beginsaldo, of het huidige saldo ingeven, waarna BankTrans in de pas loopt met het actuele saldo.

Klik op Bewerken > Rekeningen om de ingelezen rekeningen te tonen:
Afbeelding

Afbeelding

Dubbelklik op het veld onder Omschrijving om een rekeningnaam in te geven.
Dubbelklik vervolgens op Beginsaldo, óf Huidig saldo om de beginstand voor de ingelezen eerste transactie, of het huidige saldo in BankTrans in te voeren:
Afbeelding
Afbeelding SHA1 hashcode: 2d6303db16ae71c421d35f192736691cc038cbe2 20240619 167w #47
Plaats reactie